مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 07:372022-03-22سياسي

نظام بانک داری اسلامی در کشور ناقص اجرا می شود


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره ضعف های نظام بانک داری اسلامی در کشور پرداخت.

- محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اصلاح ساختار بانکی در کشور گفت: اصلاح ساختار نظام بانکی در کشور ما به دلیل ضرورت تحول بنیادین و پیشرفت و توسعه در سراسر دنیا ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کارشناسان همچنین بر این باورند که از اصلاح قانون بانکداری و عملیات بانکداری در کشور چند دهه می گذرد و هنوز به قوانین 40 سال قبل عمل می کنیم و در این رابطه طرح قانون بانک مرکزی و بانکداری اسلامی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

به گفته پور ابراهیمی، قوانین بانک داری در طول چندین دهه گذشته تغییر کرده و کشور هایی مثل مالزی، پاکستان، عربستان و انگلیس که مثل ما نظام بانکداری اسلامی دارند و این نظام توسعه یافته و به روز رسانی شده است.

این نماینده مجلس قدمت قوانین بانکداری و مسائل جدید زیاد در حوزه بانکداری را دو دلیل عمده برای تغییر قوانین بانکداری در کشور می داند.

دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نادرست نظام بانکداری کشور گفت: در شرح وظایف اصلی نظام بانکداری اینگونه آمده که بانک ها با جمع آوری سرمایه ریالی مردم و پرداخت تسهیلات با درصد معین شده مسیر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام بانک داری اسلامی در کشور ناقص اجرا می شود

نظام بانک داری اسلامی در کشور ناقص اجرا می شود