مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 07:072022-03-22اقتصادي

کمبود برق نداریم؛ پرمصرف ها عامل خاموشی هستند


تغییر نظام تعرفه گذاری برق در کنار همراهی مشترکان خانگی پرمصرف ، می تواند زمینه کم مصرف شدن همه مردم و در نتیجه خداحافظی با مسئله خاموشی را مهیا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تابستان سال گذشته شاهد ناترازی 11 هزار مگاواتی در تولید و مصرف برق بودیم، به معنای دیگر میزان مصرف برق کشور در مرداد به  11 هزار مگاوات بیشتر از توان تولید برق نیروگاه ها رسید و این ناترازی زمینه قطعی برق صنایع و بخش خانگی را مهیا کرد.

در نگاه اول ممکن است، متهم ردیف اول قطعی برق تابستان مسئله کمبود تولید باشد اما از یک زاویه دیگر می توان به این مسئله نگاه کرد.

تصور کنید، میزان توان تولید برق کشور به جای 86 هزار مگاوات کنونی عدد بسیار بیشتری بود.

در چنین شرایطی آیا می توان تضمین کرد که مصرف برق بار دیگر از میزان تولید پیشی نگیرد و باز هم کشور با ناترازی مواجه نشود.

به عبارت دیگر اگر شرایط مصرف به خصوص در بخش خانگی و توسط پرمصرف ها همچنان رویه فعلی را در پیش بگیرد، توسعه صنعت برق به هر میزانی باز هم نمی تواند تضمینی برای جلوگیری از خاموشی برق تلقی شود.

*مصرف برق فراتر از الگو موجب قطعی برق تابستان شد نگاه به آمار و ارقام صنعت برق در سال 1400، موید این امر است که عبارت تولید برق کم است ، چندان عبارت دقیقی برای توجیه قطعی برق تابستان سال گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود برق نداریم؛ پرمصرف ها عامل خاموشی هستند

کمبود برق نداریم؛ پرمصرف ها عامل خاموشی هستند