مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 10:322022-03-21اجتماعي

کوه خواجه زابل، کوهی شگفت آور به وسعت سیستان و در دل هامون


یکی از دیدنی ترین مکانهایی که در ایام نوروز کوهنوردان وگردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند کوه ها هستند؛ کوه هایی با پیشینه و مناظر گوناگون و منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را مبهوت تماشای خود می کنند، - ایسنا/سیستان و بلوچستان یکی از دیدنی ترین مکانهایی که در ایام نوروز کوهنوردان وگردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند کوه ها هستند؛ کوه هایی با پیشینه و مناظر گوناگون و منحصر به فرد که چشم هر بیننده ای را مبهوت تماشای خود می کنند، در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از کو ه های دیدنی ایران به نام کوه خواجه زابل آشنا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت: در 30 کیلومتری جنوب شهر زابل کوهی زیبا و باستانی با نام خواجه زابل واقع شده که به تنها پدیده مرتفع طبیعی دشت سیستان نیز معروف بوده و در ارتفاع 609 متری از سطح دریا قرار دارد.

علیرضا جلالزایی در گفت وگو با ایسنا افزود: این کوه در جوار دریاچه هامون قرار گرفته و در زمانی که این دریاچه پرآب بوده است کوه خواجه زابل همچون جزیره ای درمیان آبهای این دریاچه دیده می شد.

وی بیان کرد: بربلندای کوه خواجه زابل مقبره خواجه مهدی که یکی از پیروان خاندان علوی بوده قرار داشته و نام این کوه نیز برگرفته از همین آرامگاه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه خواجه زابل، کوهی شگفت آور به وسعت سیستان و در دل هامون

کوه خواجه زابل، کوهی شگفت آور به وسعت سیستان و در دل هامون