مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 09:172022-03-21سياسي

وقتی که حالمان بهترین است/ راه های رسیدن به احسن الحال


تقویت روح ایمان، تقوا، شجاعت و آزادگی و سخاوت بخشی از تعابیر احسن الحال در دعای تحویل سال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، همه در خواب بودند، ترس سرما و یخبندان چنان همه چیز را در برگرفته بود که صدای نفس کشیدن هم به گوش نمی رسید.

درختان و گیاهان، پرندگان و خزندگان و در یک کلام طبیعت، در لاک زمستان فرو رفته بود، انگار خواب طولانی و ملال آور شده بود، چشمان اسفند آرام آرام باز شد و آهسته سربلند کرد، سنگینی خواب چندماهه برایش خسته کننده بود و با چند حرکت از جای سرد و نمورش بلند شد.

نسیم ملایمی وزید و پس از نیم خیز شدن اسفند، سبزه ها به آرامی سر از خاک بیرون آوردند، درختان پیغام بیداری را به نسیم سپردند و در چشم به هم زدنی جوانه ها لبخندزنان شکوفا شدند و بوی عطرشان همه جا پیچید و هلهله درختان شکوفه پوش لبخند را به آسمان و اهل زمین هدیه کرد.

چشمه ها جاری شدند و گاه بیداری طبیعت از راه رسید، انگار همه یک صدا خواهان دگرگونی تازه اند و بی قرار سر دادن دعایی ویژه، تا حالشان احسن شود.

  و اینک که در آخرین روز اسفند1400 هجری شمسی، زمستان بار و بندیل ننه سرما را جمع کرده و بهار طبیعت خرامان و نغمه خوان از راه می رسد و زمین و هر چه در آن است حال خود را به خوشی بهار سپرده است، درک مفهوم احسن الحال برایمان آسان تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی که حالمان بهترین است/ راه های رسیدن به احسن الحال

وقتی که حالمان بهترین است/ راه های رسیدن به احسن الحال