مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 19:122022-03-20اقتصادي

واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی پر شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از 90 درصد گذشت.

- ، سید جواد موسوی افزود: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بوم گردی 120 هزار نفر شب اقامت است که در آستانه شب نوروز ضریب اشغال آن ها از 90 درصد عبور کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه ها، بوستان های زائرپذیر، خوابگاه های دانشجویی، زائرسراهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا 470 نفر شب اقامت در استان برنامه ریزی شده است و زائران و گردشگران می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

او با بیان این که برنامه های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در 96 نقطه از استان برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده است، اظهار کرد: آیین نوروزگاه در 50 اقامتگاه بوم گردی، 22 شهرستان، 17 روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می شود.

موسوی به برنامه ریزی صورت گرفته برای تبدیل صنایع دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز 1401 اشاره کرد و گفت: راه اندازی 560 غرفه عرضه صنایع دستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی پر شدند

واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی پر شدند