مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 18:122022-03-20بين الملل

دست رد الجزایر به سینه آمریکا در زمینه انتقال گاز به اروپا


الجزایر در بحبوحه جنگ اوکراین، درخواست امریکا برای ازسرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، الجزایر درخواست امریکا برای ازسرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.

درپی تنش های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام های الجزایری اخیراً این خط انتقال گاز را که از مغرب می گذرد، بسته بودند.

منابع الجزایری اعلام کردند که امریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان ازسرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.

در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم هایی از سوی امریکا علیه روسیه، آمریکایی ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که 11 درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی راتامین می کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.

الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، جنبه احتیاط رارعایت می کند زیرا می خواهد روابط خود را با مسکو حفظ کرده و از پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.

صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خودداری الجزایر درپی تنش های سیاسی با مغرب از تمدید قرارداد فیمابین با این کشور، در 31 اکتبر گذشته قطع شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست رد الجزایر به سینه آمریکا در زمینه انتقال گاز به اروپا

دست رد الجزایر به سینه آمریکا در زمینه انتقال گاز به اروپا