مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-20بين الملل

«نوری المالکی» به سفیر ترکیه: آنکارا در راستای بحران زایی در عراق تلاش نکند


رییس ائتلاف «دوله القانون» در دیدار سفیر آنکارا در بغداد تأکید کرد این ائتلاف مخالف مداخله خارجی در امور داخلی عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون امروز یکشنبه میزبان علی رضا کونای سفیر آنکارا در بغداد بود.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از دفتر المالکی گزارش داد، رییس ائتلاف دوله القانون با سفیر ترکیه، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و تحولات کشورهای عربی و بین المللی را بررسی کردند.

وی تصریح کرد که باید بین گروه های ملی گرای عراق، توافق سیاسی حاصل شود و دوله القانون، مخالف هر گونه مداخله در مسائل داخلی عراق است.

المالکی با بیان اینکه روابط ترکیه در تشکیل کابینه، باعث خشم دیگران و منزجر شدن آنان می شود، تصریح کرد، ترکیه نباید در حمایت از هیچ طرحی که باعث ایجاد بحران شود یا یکی از اقشار ملت عراق را هدف قرار دهد، نقشی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه برقراری روابط برجسته با ترکیه و توسعه آن، به سود عراق است، بر اهمیت همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی و زیرساختی تأکید کرد.

این مقام عراقی در پایان خطاب به سفیر ترکیه گفت که سرآغاز راهکار سیاسی در عراق، توافق و توقف مداخلاتی است که در راستای سنگین کردن کفه ترازو به سوی یک طرف دیگر است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نوری المالکی» به سفیر ترکیه: آنکارا در راستای بحران زایی در عراق تلاش نکند

«نوری المالکی» به سفیر ترکیه: آنکارا در راستای بحران زایی در عراق تلاش نکند