مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 13:522022-03-20اقتصادي

حل یک اختلاف 10 ساله در امضای الکترونیک


رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک می گوید با همکاری انجام شده بین بانک مرکزی و مرکز تتا، یک اختلاف 10 ساله در حوزه امضای الکترونیک به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رهبری - رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی - با اشاره به مصوبه هیات عامل بانک مرکزی در تاریخ 21 اسفند ماه 1400 از حصول دو دستاورد مهم در حوزه امضای الکترونیکی نظام بانکی خبر داد.

بر اساس اعلام این سازمان، این دو دستاورد در این دو حوزه نهایی شده اند: 1- فعالیت بانک مرکزی بعنوان یک مرکز میانی مستقل ذیل شورای سیاستگذاری و مرکز گواهی ریشه کشور بانک مرکزی به عنون یک مرکز میانی مستقل در زیرساخت کلید عمومی کشور، ذیل مرکز ریشه و شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور فعالیت خواهد کرد.

تاکنون هفت مرکز میانی مجوز خود را از این شورا دریافت کرده بودند که با اضافه شدن بانک مرکزی به این مراکز، تعداد مراکز میانی در کشور به هشت عدد افزایش می یابد.

2- رفع انحصار و ضرورت پذیرش و استفاده بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از تمامی گواهی های صادره توسط کلیه مراکز میانی مجاز ذیل مرکز ریشه کشور با تصویب این مصوبه توسط هیات عامل بانک مرکزی، از این پس کلیه گواهی های صادره توسط مراکز میانی دارای مجوز از شورای سیاستگذاری، توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شناخته شده و هیچ انحصار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل یک اختلاف 10 ساله در امضای الکترونیک

حل یک اختلاف 10 ساله در امضای الکترونیک