مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 12:472022-03-20پزشكي

درمان انحطاط شبکیه چشم با داروی ضد اعتیاد


دارویی که زمانی برای درمان اعتیاد به الکل مورد استفاده قرار می گرفته، ممکن است بتواند تخریب و انحطاط شبکیه چشم را درمان کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافتند که دارویی که زمانی به طور گسترده برای درمان اعتیاد به الکل استفاده می شد ممکن است بتواند به بهبود بینایی در افراد مبتلا به اختلالات بینایی کمک کند.

این دارو که بر روی موش ها آزمایش شده است، بینایی را در انسان های مبتلا به بیماری ارثی ورم رنگیزه ای شبکیه (Retinitis pigmentosa) احیا کرد و ممکن است بتواند در سایر اختلالات مانند تباهی لکه زرد (Macular degeneration) که به افزایش سن مرتبط است کمک کند.

محققان دریافتند که داروی دی سولفیرام که Antabuse نیز نامیده می شود نه تنها آنزیم های دخیل در تجزیه الکل در بدن را مختل می کند بلکه بر آنزیم هایی که رتینوییک اسید (Retinoic acid) می سازند اثر می گذارد.

موش هایی که با دی سولفیرام تحت درمان قرار گرفته بودند، حتی آن دسته ای که تقریبا نابینا شده بودند، کاهش رتینوییک اسید نشان دادند و عملکرد آن ها در تشخیص تصاویری که بر صفحه رایانه به نمایش گذاشته شده بود، بهبود یافت.

به گفته محققان، از آنجا که این دارو توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته است موانع نظارتی کمی بر سر راه آن قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان انحطاط شبکیه چشم با داروی ضد اعتیاد

درمان انحطاط شبکیه چشم با داروی ضد اعتیاد