مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 11:272022-03-20بين الملل

درخواست آمریکا از ترکیه برای ارسال «اس-400» به اوکراین


منابع آگاه می گویند آمریکا به طور غیررسمی به ترکیه پیشنهاد داده سامانه دفاع موشکی روسی «اس-400» خود را به اوکراین ارسال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش کرد که ایالات متحده به طور غیررسمی از ترکیه درخواست کرده است که سامانه های روسی دفاع موشکی اس-400 را به اوکراین ارسال کند تا کی یف از آن در نبرد با روسیه استفاده کند.

در این گزارش آمده است که مقام های آمریکا در طول ماه گذشته این پیشنهاد را با شرکای ترکیه ای خود مطرح کرده اند اما تاکنون هیچ گونه درخواست رسمی به ترکیه در این زمینه ارائه نکرده اند و برخی منابع می گویند که این مسئله تاحدودی در جریان سفر اوایل ماه جاری میلادی وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا به ترکیه نیز مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن از همپیمانان خود که از تجهیزات روسی و سامانه های موشکی روسیه همچون اس-300 و اس-400 استفاده کرده اند، درخواست کرده تا این سلاح ها را برای نبرد با روسیه به اوکراین منتقل کنند.

رویترز می گوید که پیشنهاد ارسال سامانه های روسی اس-400 ترکیه به اوکراین در حقیقت بخشی از بحث مفصل تر و گسترده تر بین شرمن و مقام های ترکیه ای درباره نحوه حمایت آمریکا و همپیمانانش از اوکراین و نحوه تقویت روابط دوجانبه بوده است که البته بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از ترکیه برای ارسال «اس-400» به اوکراین

درخواست آمریکا از ترکیه برای ارسال «اس-400» به اوکراین