مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 10:172022-03-20اجتماعي

گدام های بلوچستان پذیرای مهمانان نوروزی


مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: استقبال میهمانان نوروزی از سیاه چادرهای راهنمایی مسافرین نوروزی در اجرای طرح ملی راهنمای مسافرین نوروزی بی نظیر است.

- علیرضا میربهاءالدین در گفت وگو با ایسنا افزود: برپایی سیاه چادر گدام بلوچی در جهت ترویج و معرفی فرهنگ بومی منطقه الگوسازی شده و در نقاط مختلف استان جهت نمایش فرهنگ و زندگی مردم بلوچ برای مسافرین نوروزی بر پا گردیده است .

وی بیان کرد: برپایی سیاه چادر فرهنگی ویژه استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی در ورودی برخی از شهرستانهای استان سبب شده که مسافران خستگی سفر از راه دور را از تن بیرون کرده و برای رسیدن به مقصد سفری ایمن داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این مکانها با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی ، همراه با پذیرایی از مسافران با چای محلی و غذاهای بومی، ایجاد فضای دوستدار کودک، تلاش شده بهترین خدمات به هموطنان ارائه شود و اوقاتی خوش برای آنان رقم خورد .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: مسافران نوروزی با پوشش لباس محلی زنان و مردان بلوچ و گرفتن عکس یادگاری و دل سپردن به نوای موسیقی محلی و آوازخوانی بلوچی خاطره ای خوش از این سفر را به خاطر می سپارند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گدام های بلوچستان پذیرای مهمانان نوروزی

گدام های بلوچستان پذیرای مهمانان نوروزی