مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 09:372022-03-20سياسي

آغاز دوره پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان


دوره پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان استان با حضور مجازی عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز و سامانه جامع معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، - رونمایی و راه اندازی شد.

عبدالحسین کلانتری، در آیین مجازی آغاز دوره پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان، با بیان اینکه با پیشرفت علم، انسان در مسیری قرار گرفت که برخی، فکر می کردند با تسلط کامل بر طبیعت، دین و مفاهیم دینی، به حاشیه می روند، اظهار کرد: انسان سکولار و عقل گرا بدون توجه به دین و توحید است و نتیجه چنین تفکری، بروز بحران ها و جنگ های متعددی در جهان همچون دو جنگ جهانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی ایران، یک رخداد بزرگ منبعت از تعالیم دینی بود و توانست اسلام گرایی را در جهان مدرن تقویت و ترویج کند، اضافه کرد: انسان مدرن بدون دین، یک انسان بدون روح است و علم و دین باید همراه یکدیگر باشند.

کلانتری با بیان اینکه جهالت مدرن، جهالتی است که در آن، انسان، خود را صاحب علم و عقل بدون دین بداند و این نوع انسان یک نوع انسان سرگشته و سرگردان است، ادامه داد: جایگاه و نقش دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران، این است که علم و دین را هر دو با همدیگر، ترویج کند و در این مسیر، به دور از افراط و تفریط باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دوره پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان

آغاز دوره پنجم نهضت قرآنی دانشگاهیان لرستان