مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-20اجتماعي

کاهش 98 درصدی پوشش برف در استان همدان


سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان از کاهش 98درصدی پوشش برف در استان همدان به نسبت سال گذشته خبر داد.

- محمد ضروری با اشاره به اینکه بررسی میزان بارندگی تجمعی در سال جاری مناسب نبوده است، اظهار کرد: در یکی از ایستگاه های مبنا نیز که در حوزه سد اکباتان قرار دارد شاهدیم که بارش های صورت گرفته موثر نبوده و به رواناب تبدیل نشده ضمن اینکه بارش های صورت گرفته پراکنده و حجم کمی داشته اند.

وی بارش های برف در ارتفاعات استان را طی سال جاری نامناسب دانست و خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان از کاهش 61درصدی رواناب ها در حوزه قره چای نسبت به بلندمدت و کاهش 52 درصدی آن نسبت به سال گذشته دارد.

ضروری با تاکید بر اینکه شاهد خشکسالی هیدرولوژیک هستیم، گفت: در حوزه کرخه نیز این ارقام کاهش 76درصدی نسبت به بلندمدت و کاهش 57 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

وی یادآور شد: در برف سنجی های صورت گرفته مشخص شد که سطح پوشش برف در استان طی هفته دوم اسفندماه سال جاری برابر یک هزار و 628 کیلومترمربع بوده درحالی که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته این پوشش، برابر 5 هزار و 132 کیلومترمربع بوده است.

ضروری با اشاره به اینکه بارش ها طی سال جاری موثر نبوده و شاهد کاهش شدید در پوشش های برفی هستیم تصریح کرد: باد شدیدی که هفته گذشته وزید سطح خاک خشک و سطح تبخیر را نیز به شدت افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 98 درصدی پوشش برف در استان همدان

کاهش 98 درصدی پوشش برف در استان همدان