مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 08:472022-03-20اجتماعي

ساخت ربات تصفیه هوا با قابلیت کنترل از راه دور در شیراز


در روزهایی که از یک سو ربات ها به تدریج جای خود را در زندگی بشر باز می کنند و از سوی دیگر، لزوم داشتن هوای پاک و تمیز، بیش از هر زمانی احساس می شود، - گروهی از مهندسان جوان شیرازی موفق به ساخت ربات تصفیه هوا با قابلیت کنترل از راه دور شدند.

آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات بشر به شمار می رود که در سال های اخیر پا از شهرهای بزرگ و صنعتی فراتر گذاشته و دامن بسیاری از نقاط کره زمین و جغرافیای ایران را گرفته است؛ مشکلی که امسال، برخلاف سال های گذشته، شیراز را هم درگیر و روزهای بسیاری از سال 1400 را، برای همه یا گروهی از شهروندان ناسالم کرد.

از دیگر سو، طی 2 سال اخیر و به واسطه پاندمی کرونا، اهمیت هوای تمیز، بیش از هر زمانی خود را نمود داده است، هوایی که نه تنها فاقد عناصر شیمیایی و آلاینده های ناشی از فعالیت های صنعتی و کشاورزی و .

باشد، بلکه آلودگی میکروبی و ویروسی هم نداشته باشد؛ هوایی که حیات را به بشر هدیه کند و نه بیماری.

جدا از اهمیت یافتن راه حل های اساسی برای مشکل آلودگی هوا، در دهه های اخیر تکنولوژی نیز در این راه قدم برداشته و به کمک افرادی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند آمد.

با ظهور دستگاه های تصفیه کننده و ضد عفونی کننده که با عناوینی نظیر دستگاه تصفیه هوا ویروس کش یا دستگاه تصفیه هوا و اکسیژن ساز، نگرانی افراد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ربات تصفیه هوا با قابلیت کنترل از راه دور در شیراز

ساخت ربات تصفیه هوا با قابلیت کنترل از راه دور در شیراز