مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 03:122022-03-19پزشكي

تداوم علائم کووید 19 در 25 درصد کودکان مبتلا


بر اساس یک مطالعه جدید، یک چهارم کودکان و نوجوانانی که مبتلا به کووید19 می شوند و علائم بیماری را دارند، دچار مشکلات طولانی مدت می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وب مِد، مشکلات طولانی مدت در این کودکان گسترده بودند و نظیر علائم طولانی مدت کووید در بزرگسالان مانند خستگی، اختلالات خواب، مشکلات تنفسی، مشکلات قلبی و مشکلات گوارشی بودند.

دکتر سونیا ویلاپول ، نویسنده ارشد این مطالعه از مؤسسه تحقیقات پزشکی هیوستون تکزاس، گفت: کودکان و نوجوانان نیز با پیامدهای طولانی سلامت جسمی و روانی ناشی از کووید 19 روبرو هستند.

شناسایی علائم و نشانه های اصلی کووید طولانی مدت کودکان می تواند به تشخیص، توسعه درمان های بهتر، ایجاد تیم های چند رشته ای برای مدیریت بهینه بالینی و یافتن عوامل خطر برای پیشگیری کمک کند.

تیم تحقیق از ایالات متحده، مکزیک و سوئد داده های 21 مطالعه قبلی انجام شده در اروپا، آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی را برای تخمین تعداد بیماران زیر 18 سال که مبتلا به کووید طولانی مدت بودند و شناسایی شایع ترین علائم در بین آنها، جمع آوری کردند.

از میان بیش از 80,000 کودک و نوجوان مبتلا به کووید 19، 25 درصد علائمی داشتند که حداقل 4 تا 12 هفته طول کشید یا علائم جدید دائمی که در عرض 12 هفته ظاهر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم علائم کووید 19 در 25 درصد کودکان مبتلا

تداوم علائم کووید 19 در 25 درصد کودکان مبتلا