مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 15:422022-03-19سياسي

آزادی بیش از 2 هزار زندانی جرایم غیر عمد تهران در سال 1400


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، غلامرضا مهدوی رییس شورای حل اختلاف استان تهران، درباره عملکرد شورای حل اختلاف تهران در سال 1400 بیان کرد: در سال جاری حدود 2 هزار و 242 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با کمک شورا های حل اختلاف مستقر در زندان ها، همکاری خیرین، مددکاران زندان و ستاد دیه آزاد شدند.

وی گفت: همچنین 52 محکوم به قصاص نیز با کمک شورای حل اختلاف به زندگی بازگشتند.

رییس شورای حل اختلاف استان تهران بیان کرد: در سال 1400 حدود 19 هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و از ورود آن ها به دادگستری جلوگیری شده است.

مهدوی افزود: در حال حاضر 56 شعبه ویژه صلح و سازش در دادسرا های استان تهران ایجاد شده و در نتیجه آن تنها در دادسرای تهران حدود 5 هزار پرونده در ماه با صلح و سازش قطعی مختومه می شود.

وی با بیان اینکه اخیرا 2 دستورالعمل از سوی رییس کل دادگستری استان تهران مبنی بر استقرار شعبات ویژه رسیدگی به تصادفات در دادسرا ها و پرونده های حقوقی که زیر 100 میلیون تومان جهت ارجاع به شورا های حل اختلاف، صادر شده است، گفت: بنا به این دستور در بهمن ماه شعبات ویژه رسیدگی به تصادفات در دادسرا ها تشکیل شدند و کار های بسیار موثری انجام دادند نتیجه آنها ورودی کمتر پرونده ها به محاکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی بیش از 2 هزار زندانی جرایم غیر عمد تهران در سال 1400

آزادی بیش از 2 هزار زندانی جرایم غیر عمد تهران در سال 1400