مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 15:272022-03-19بين الملل

یادداشت میهمان؛ شیعیان عربستان و اعدام دهها زندانی؛ از سکوت تا انفعال


آنچه پس از شهادت 41 زندانی شیعه مشخص گردید این است که معارضان شیعی خارج از عربستان کاملا با بدنه خود در داخل بی ارتباطند یا ارتباط بسیار محدودی دارند.

- سرویس بین الملل خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان*، سید هاشم رضوی - محمد بن سلمان تنها یک هفته پس از آنکه در مصاحبه مفصل خود با مجله آمریکایی آتلانتیک از حذف حکم اعدام در عربستان جز در مورد قصاص نفس سخن گفت، بزرگترین اعدام جمعی تاریخ سعودی را در  شنبه هفته گذشته به راه انداخت و 81 زندانی سیاسی و امنیتی و جنایی را در یک روز گردن زد.

عوامل متعددی از جمله درگیر بودن افکار عمومی با بحران اوکراین، نیاز کشورهای غربی به نفت عربستان و خلاصی از معارضان سیاسی در سایه حکومت با ثبات ملک سلمان را می توان برخی از این علل خواند.

نکته قابل تامل در این میان واکنش داخلی عربستان به ویژه جامعه شیعیان شرق عربستان به این رخداد مهم بود.

پیگیری و بررسی شبکه های اجتماعی نشان می دهد، تنها پس از گذشت چهار روز از اعدام شیعیان قطیف موج نه چندان نیرومند ایجاد شده در توییتر که شبکه اجتماعی برتر عربستان به شمار می آید، تقریبا فروکش کرده است.

در مورد واکنش های میدانی نیز علیرغم انتشار تصاویر و فیلم هایی با عنوان اعتراضات مردم قطیف یا تشییع جنازه شهدا و خواندن نماز بر پیکر آنان در رسانه های اجتماعی، متاسفان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت میهمان؛ شیعیان عربستان و اعدام دهها زندانی؛ از سکوت تا انفعال

یادداشت میهمان؛ شیعیان عربستان و اعدام دهها زندانی؛ از سکوت تا انفعال