مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 12:322022-03-19سياسي

20 درصد از دعاوی خانواده در مراکز مشاوره منجر به سازش شد


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با اشاره به نقش مشاوره در حوزه خانواده گفت: باید فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره در حوزه های مختلف نهاد خانواده به مردم معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، محمدحسین رحیمی زاده در بازدید از مرکز مشاوره خانواده 3 یزد با اشاره به سختی های کار مشاوره گفت:رسیدن به شناخت در چند جلسه و ارائه راه حل منطقی و کاربردی که منجر به حل اختلافات شود کاری بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه پرونده های ارجاعی به این مراکز در حوزه دعاوی خانواده است افزود: در این حوزه باید رویکرد مراکز مشاوره ایجاد صلح و سازش بین طرفین و حفظ بنیاد گرم خانواده باشد که البته میانگین حدود 20 درصد از دعاوی خانواده ارجاع شده منجر به سازش و از ادامه رسیدگی در محاکم قضایی جلوگیری می شود.

رحیمی زاده با اشاره ظرفیت قانونی تعیین شده برای مراکز مشاوره اظهار داشت: ارائه مشاوره قبل از طلاق توانسته است در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد که قابل تقدیر است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه جهت آشنایی مردم به نقش مشاوره در حل اختلافات و دعاوی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی زاده بر لزوم توجه به بحث مشاوره قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: این مشاوره ها با هدف شناخت زوجین قبل از ازدواج در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد از دعاوی خانواده در مراکز مشاوره منجر به سازش شد

20 درصد از دعاوی خانواده در مراکز مشاوره منجر به سازش شد