مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 12:072022-03-19اقتصادي

برخی اپراتورها از افزایش حق السهم دولت معاف شدند


به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ServCo و MVNO که شبکه مستقل ندارند مشمول حکم افزایش 10 درصدی حق السهم دولت که در بودجه 1401 آمده، - نخواهند بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی زارع پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وزارت ارتباطات همواره مدافع فعالان و ارائه دهندگان خدمات در زیست بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده، هست و خواهد بود.

بخش خصوصی باید دولت را همراه خودش بداند تا با تمام وجود در طرح های کلان مشارکت کند.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از بندهای قانون بودجه 1400 اپراتورهای مخابراتی که اعتبار پروانه آن ها در سال 1400 خاتمه می یافت هم باید برای تمدید پروانه مبلغ قابل توجهی به عنوان حق امتیاز می پرداختند و هم مبلغ حق السهم دولت برای آن ها 10 درصد بیشتر لحاظ می شد در حالی که برای دیگر اپراتورهای مشابه که سررسید پروانه آنها سال 1399 یا 1401 بود چنین حکمی نبود.

این تکلیف شرکت های کوچک فاقد شبکه را با بحران جدی مواجه کرده، امکان رقابت و تداوم حضور در بازار را از آن ها سلب و آن ها را از گردونه ارائه خدمات دسترسی به شبکه خارج می کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیگیری های متعدد وزارت ارتباطات از مراجع مختلف و ارائه نظرات کارشناسی نهایتاً منجر به ارائه نظر حقوقی معاونت قوانین مجلس شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی اپراتورها از افزایش حق السهم دولت معاف شدند

برخی اپراتورها از افزایش حق السهم دولت معاف شدند