مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 08:172022-03-19اقتصادي

کدام ماهی قرمزها را نخریم؟


رییس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر ضمن بیان توصیه هایی در رابطه با خرید ماهی قرمز، ویژگی های یک ماهی قرمز سالم را تشریح کرد.

- فیروزه زارع پور ضمن تبریک قرارگیری در آستانه سال نو بیان کرد: همه ساله در آستانه سال نو بازار خرید ماهی قرمز رونق می گیرد و مردم این ماهی زینتی را بر سر سفره های هفت سین خود می برند، که در این رابطه نکات بهداشتی زیادی در مورد نحوه حفظ سلامت و نگهداری ماهی قرمز وجود دارد که بهتر است رعایت شوند.

وی افزود: اگرچه بیماری های بسیار نادری می تواند از ماهی قرمز به انسان سرایت پیدا کند، اما در برخورد و شرایط نگهداری آن ها باید دقت بسیاری داشته باشیم.

رییس شبکه دامپزشکی نرماشیر تصریح کرد: ماهی قرمز باید در محیط مناسبی از نظر اکسیژن و دما نگهداری شده و فضای کافی و آب تمیز در اختیار داشته باشد، به همین دلیل خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و در محل و شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‏‏کنند، توصیه نمی‏‏ شود.

وی در مورد خصوصیات ماهی قرمز سالم نیز گفت: ماهی سالم، دارای ظاهر سالم و تحرک مناسب است و به صورت متعادل شنا می ‏‏کند، باله‏‏ های آن کاملاً باز و سالم و سطح بدن آن، فاقد هرگونه لکه‏‏ های پنبه مانند است و پولک ‎‎های ماهی سالم است و دارای ریختگی یا ساییدگی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام ماهی قرمزها را نخریم؟

کدام ماهی قرمزها را نخریم؟