مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 اسفند 1400 ساعت 00:522022-03-18فرهنگي

«نوروز مبارک» یا «سال نو مبارک»؟


محمد جعفری قنواتی با بیان این که برخی افراد «سال نو مبارک» را به تاسی از اروپاییان و اما گروه بیشتری تحت تاثیر صدا و سیما به کار می برند می گوید: - محمد جعفری قنواتی با بیان این که برخی افراد سال نو مبارک را به تاسی از اروپاییان و اما گروه بیشتری تحت تاثیر صدا و سیما به کار می برند می گوید: بهتر است مانند نیاکان و به احترام نوروز، این کهن ترین جشن زنده جهان، برای تبریک نوروز پیروز یا نوروز مبارک را به کار ببریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پژوهشگر فرهنگ عامه در صفحه شخصی خود در پاسخ به این که کدام درست است نوروز مبارک یا سال نو مبارک ؟ نوشته است: رسم است که افراد هر جامعه جشن های مختلف را به همدیگر تبریک می گویند.

در نوروز نیز چنین بوده است.

تا حدود 2 یا 3 دهه پیش مردم در دیدارهای نوروزی این جمله ها را به کار می بردند: نوروز پیروز (که هنوز هم میان هم میهنان کرد رایج است)، عید شما مبارک ، نوروز مبارک ، عید سرسال مبارک و جمله هایی دیگر که در همه آن ها تاکید بر مبارکی عید و نوروز بود.

در شعر شاعران گذشته نیز همین گونه بوده است: آمد نوروز هم از بامداد/ آمدنش فرخ و فرخنده باد(منوچهری) همه ساله بخت تو پیروز باد/ همه روزگار تو نوروز باد(فردوسی) ازین فرخنده فروردین و خرم جشن نوروزی/نصیب خسرو عادل سعادت باد و پیروزی(فرخی سیستانی) و بر اساس تاکید بر نور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نوروز مبارک» یا «سال نو مبارک»؟

«نوروز مبارک» یا «سال نو مبارک»؟