مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 11:072022-03-18اقتصادي

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال به 9 میلیارد دلار می رسد


عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به افزایش صادرات ایران به عراق در سال جاری، گفت: صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به 9 میلیارد دلار می رسد.

- سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت تجارت ایران با عراق، گفت: با توجه به اینکه امسال وضعیت کرونا عادی تر شده و رفت و آمد بین دو کشور بهتر شده است و همچنین وضعیت درآمدی دولت عراق به شدت افزایش یافته هم صادرات ما به عراق و هم واردات ما از این کشور بیشتر شده و تا پایان سال به وضعیت تجاری دو سال قبل باز خواهیم گشت.

  عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و عراق افزود: در بهمن ماه امسال صادرات ایران به کشورهای دیگر افزایش یافته و در حالی که میانگین 10 ماهه صادرات 3 میلیارد و 800 میلیون دلار بود به یکباره در بهمن ماه میانگین صادرات به 4 میلیارد و 750 میلیون دلار رسید.

    وی با بیان اینکه پیش بینی می شود صادرات ما به عراق تا پایان سال جاری به 9 میلیارد دلار برسد، گفت: در 10 ماهه ابتدای امسال صادرات ما به عراق 7 میلیارد و 290 میلیون دلار بود که در 11 ماهه به 8 میلیارد و 220 میلیون دلار افزایش یافت.

  حسینی با بیان اینکه افزایش صادرات در همه بازارها وجود دارد، گفت: بخشی از افزایش صادرات به دلیل افزایش قیمت پایه در انرژی، گاز و محصولات فولادی و بخشی هم افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال به 9 میلیارد دلار می رسد

ارزش صادرات ایران به عراق تا پایان سال به 9 میلیارد دلار می رسد