مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-18فرهنگي

هشدار حسین کیانی درباره تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی


در پی وضعیت مبهم جشنواره تئاتر دانشگاهی که هنوز تکلیف انتخاب دبیر و انتشار فراخوانش مشخص نشده است، حسین کیانی، نمایشنامه نویس، کارگردان و مدرس تئاتر یادداشتی نوشت.

- این هنرمند که به عنوان استاد دانشگاه هم فعالیت دارد و در دوره های گذشته عضو هیات داوران جشنواره تئاتر دانشگاهی بوده، در یادداشت خود که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: جشنواره ی تئاتر دانشجویی یا دانشگاهی آنقدر اهمیت داشته و دارد که هر گونه اهمال و بی توجهی در برگزاری آن می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای آینده تئاتر در ایران در پی داشته باشد.

همچنان که عدم حمایت و یا نبود پشتیبانی های لازم و کافی از این جشنواره ی بسیار مهم در سال های اخیر باعث شده ما اکنون شاهدِ کم رشدی و نابالندگی و حتی سقوطِ آزاد در برخی گرایش های هنر نمایش، مخصوصاً نمایشنامه نویسی و کارگردانی باشیم.

نگاه حاکم و نازل و سطحی بر انتخاب آثار برای جشنواره هایی مثل جشنواره ی فجر و تخصیص جایزه های ادبیات نمایشی و نمایش نامه نویسی همگی حاکی از حفره های بینشی و دانشی و معرفت شناختی در حوزه ی هستی شناسی و جامعه شناسی هنر نمایش و تئاتر در ایران است.

هنری که زمانی هنرمندانش در صدر تولید و توسعه ی جریان های فکری و معرفتی جامعه بودند اکنون در قعر هنرهای سرگرمی ساز هم به سر نمی برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار حسین کیانی درباره تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی

هشدار حسین کیانی درباره تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی