مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-18اقتصادي

جریان دائمی زاینده رود در محاسبات آبی کشور لحاظ شود


رییس مرکز تحقیقات آب دانشگاه آزاد اصفهان گفت: انتظار می رود با دور شدن از دیدگاه ها و روشهای آزموده شده حوضه زاینده رود که نتیجه اش وضعیت فعلی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد کوشافر، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا؛ افزود: رودخانه زاینده رود و گاوخونی هر دو بخشی از یک سیستم هستند که بسیاری از ویژگی های ایران مرکزی تحت تاثیر آن به تعادل رسیده است، بنابراین هرگونه تغییر غیر معمول در آنها باعث ناپایداری می شود، همانطور که مدتی است شاهد این وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه با خشک شدن زاینده رود و تالاب گاوخونی مجموعه ای از سیستم ها از تعادل و پایداری خارج شده اند، افزود: بخشی از خسارت های ناشی از این فرایندها به هیچ وجه برگشت پذیر و قابل جبران نخواهد بود.

کوشافر افزود: برهم خوردن شبکه های اجتماعی، تنگنای معاش کشاورزان، انتشار ریزگردهای سمی و گرد و غبار در مراکز تراکم جمعیت، فرونشست و آسیب به زیر ساختها، منازل مسکونی مردم و تخریب آثار تاریخی و میراث فرهنگی بخشی از این پیامدها است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، افزود: آسیب به محیط زیست، از بین رفتن زیستمندان و جانواران و در خطر بودن پوشش گیاهی و جنگل های تالابی از دیگر خسارت های مشهود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان دائمی زاینده رود در محاسبات آبی کشور لحاظ شود

جریان دائمی زاینده رود در محاسبات آبی کشور لحاظ شود