مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 اسفند 1400 ساعت 07:322022-03-18پزشكي

تاکنون 43بار به تاسیسات بهداشتی و درمانی اوکراین حمله شده است


سازمان جهانی بهداشت می گوید که تا کنون 43 بار حمله به تاسیسات مراقبت های بهداشتی اوکراین شده که در این حملات 12 نفر کشته شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، سازمان بهداشت جهانی گفته است که جنگ در اوکراین عواقب مخربی برای سلامت مردم اوکراین دارد.

پیامدهایی که برای سال ها یا دهه های آینده طنین انداز خواهد بود.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در نشست شورای امنیت اعلام کردند که آنها تا کنون 43 حمله به تأسیسات مراقبت های بهداشتی اوکراین را تأیید کرده اند که این حملات 12 کشته و 34 زخمی از جمله از میان کارکنان بهداشت داشته اند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اختلال در خدمات و تدارکات در اوکراین برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت، اچ آی وی و سل که یکی از علل اصلی مرگ و میر در اوکراین هستند، خطرات شدیدی ایجاد می کند و خدمات برای سلامت روان و حمایت روانی اجتماعی نیز برای کمک به افرادی که در اوکراین هستند برای مقابله با اثرات جنگ ضروری است.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: بیش از 35000 بیمار سلامت روان در بیمارستان های روان پزشکی و مراکز مراقبت طولانی مدت اوکراین وجود دارد که با کمبود شدید دارو، غذا، گرمایش، پتو و موارد دیگر مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 43بار به تاسیسات بهداشتی و درمانی اوکراین حمله شده است

تاکنون 43بار به تاسیسات بهداشتی و درمانی اوکراین حمله شده است