مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 14:522022-03-17اقتصادي

جزییاتی جدید از پرداخت بدهی 390 میلیون پوندی دولت انگلیس به ایران


این مبلغ هم اکنون از کانال بانک مرکزی عمان در اختیار ایران قرار گرفته است که ناظران حقوق بین الملل این اتفاق را یک دستاورد حقوقی بین المللی برای دولت سیزدهم قلمداد کرده اند.

- این مبلغ هم اکنون از کانال بانک مرکزی عمان در اختیار ایران قرار گرفته است که ناظران حقوق بین الملل این اتفاق را یک دستاورد حقوقی بین المللی برای دولت سیزدهم قلمداد کرده اند.

روز گذشته و پس از گذشت 43 سال، دولت انگلیس بدهی 390 میلیون پوندی خود به ایران را پرداخت کرد که شامل اصل و فرع بدهی این دولت بدلیل دریافت پیش پرداخت تانک های چیفتن و عدم تحویل آن به ایران می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ دولت انگلیس به واسطه حکم دیوان بین المللی تجارت در 1990 و 1996 میلادی و همچنین تایید اصل این بدهی در دادگاه عالی انگلیس در سال 2019 ملزم به پرداخت اصل و فرع بدهی خود به ایران شد اما از پرداخت این بدهی به بهانه تحریم های اتحادیه اروپا سر باز زد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره جزییات پرداخت این بدهی از سوی دولت انگلیس اعلام کرد: مبلغ 390 میلیون پوند بدهی انگلیس به ایران، به حساب بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عمان واریز شده است و این مبلغ هم اکنون در دسترس ایران برای هزینه در قالب ارزهای مختلف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی جدید از پرداخت بدهی 390 میلیون پوندی دولت انگلیس به ایران

جزییاتی جدید از پرداخت بدهی 390 میلیون پوندی دولت انگلیس به ایران