مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 12:522022-03-17سياسي

امید به آینده از مهمترین آثار اجتماعی مهدویت است


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، امید به آینده را از مهمترین آثار اجتماعی مهدویت و انتظار دانست و تصریح کرد: منتظر واقعی در دوران غیبت از سستی و تنبلی و سنگینی در می آید و نسبت به امام زمان بصیرت پیدا می کند.

- حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی در گفت وگو با ایسنا، موضوع غیبت امام زمان(عج) را یک امر حساب شده براساس حکمت الهی دانست؛ نه یک امر اتفاقی و اظهار کرد: خداوند متعال عالم و واقف به فلسفه و حکمت غیبت است.

وی با بیان اینکه ضرورت و فلسفه وجود حجت الهی بر روی زمین در آیات و روایات ذکر و اثبات شده است، افزود: گاهی حجت خداوند مانند 11 امام معصوم(ع) ظاهر و آشکار در بین مردم زندگی می کند و گاهی به خاطر مساعد نبودن شرایط از دیده ها پنهان می شود و لذا اکنون عصر غیبت را می گذرانیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، شبهه مطرح شده از سوی معاندان درباره عمر طولانی امام زمان(عج) را بهانه جویی دانست و تصریح کرد: افرادی که به عمر بیش از هزار ساله امام زمان شبهه وارد می کنند در واقع با اصل حجت الهی و غیبت امام معصوم مشکل دارند، زیرا در طول تاریخ نمونه هایی همچون حضرت نوح(ع) داریم که عمر بیش از 900 ساله برای ایشان ذکر و از لحاظ علمی نیز ثابت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید به آینده از مهمترین آثار اجتماعی مهدویت است

امید به آینده از مهمترین آثار اجتماعی مهدویت است