مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 08:372022-03-17اقتصادي

چوم سوزی راهی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دو روش کوتاه مدت و بلندمدت برای مقابله با خسارات سرمازدگی توسط کشاورزان استفاده می شود، - گفت: چوم سوزی، استفاده از مولدهای باد و بخاری های باغی جزو روش های کوتاه مدت محسوب می شود.

ابراهیم شیرانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی برای کاهش دما در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هر ساله اقداماتی در راستای کاهش خسارت سرمازدگی در باغات انجام می شود، در برخی سال ها شدت خسارات بالا و در برخی سال ها نیز خسارت کمتر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باغات زردآلو و بادام بیش تر از سایر باغات در معرض خطر سرمازدگی قرار دارند، گفت: باغات بادام که ارقام زودگل مانند سفید و سنگی دارند در بیش تر باغات شکوفه شده اند و در برخی از نقاط نیز بین 20 تا 25 درصد ارقام بادام مامایی نیز شکوفه داده اند.

وی با بیان اینکه دو روش کوتاه مدت و بلندمدت برای مقابله با خسارات سرمازدگی توسط کشاورزان استفاده می شود، عنوان کرد: چوم سوزی، استفاده از مولدهای باد و بخاری های باغی جزو روش های کوتاه مدت محسوب می شود، هشدارهای لازم به بهره برداران و کشاورزان داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوم سوزی راهی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات

چوم سوزی راهی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات