مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 07:372022-03-17بين الملل

برقراری نخستین تماس سطح بالا میان واشنگتن و مسکو


نخستین تماس در سطوح بالا میان واشنگتن و مسکو پس از حمله روسیه اوکراین برقرا شد و مشاور امنیت ملی آمریکا با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفتگو کرد.

این گفتگوی تلفنی در واقع نخستین تماس در سطوح بالا میان واشنگتن و مسکو پس از آغاز حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین در تاریخ بیست و چهارم فوریه محسوب می شود.

در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: سالیوان به ژنرال پاتروشف یادآور شد که اگر روسیه برای حل بحران از طریق دیپلماسی جدی است باید از حمله به شهرهای اوکراین دست بردارد.

مشاور رییس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر بر مخالفت قاطع و صریح کشورش با آنچه تهاجم بی رویه و غیرموجه روسیه به اوکراین خواند، تاکید کرد.

کاخ سفید در این بیانیه افزود: سالیوان همچنین به ژنرال پاتروشف درباره عواقب و پیامدهای تصمیم احتمالی روسیه برای استفاده از سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین هشدار داد.

این در حالی است که جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری ام یک کمک امنیتی جدید به ارزش 800 میلیون دلار به اوکراین اختصاص دادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برقراری نخستین تماس سطح بالا میان واشنگتن و مسکو

برقراری نخستین تماس سطح بالا میان واشنگتن و مسکو