مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 05:572022-03-17پزشكي

واکسن کرونا مانع از ابتلا به عفونت شدید در بیماران دیالیزی می شود


مطالعات متعدد نشان داده است که افراد مبتلا به نارسایی کلیه و تحت دیالیز پس از واکسیناسیون کووید19، پاسخ های آنتی بادی ضعیف تری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از زی نیوز، حال تحقیقات جدید محققان دانشگاه تورنتو کانادا نشان می دهد که پاسخ های ایمنی این افراد همچنان قادر به محافظت در برابر عفونت کووید 19 و بیماری شدید است.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که تنها یک دوز واکسن کووید دریافت کرده بودند، 41 درصد کمتر به کووید 19 مبتلا شدند و 46 درصد کمتر در معرض ابتلاء به کووید 19 شدید که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشت یا منجر به مرگ می شد، قرار داشتند.

افرادی که دو دوز دریافت کرده بودند، به ترتیب 69 درصد و 83 درصد کمتر احتمال داشت که به بیماری کووید 19 مبتلا شوند یا بیماری شدیدی را تجربه کنند.

از سوی دیگر، خطر بستری شدن در بیمارستان در گروه واکسینه نشده 52 درصد و میزان مرگ و میر 16 درصد بود، در حالی که خطر بستری شدن در بیمارستان در گروه 2 دوز واکسن زده 30 درصد و میزان مرگ و میر 10 درصد بود.

متیو الیور ، سرپرست تیم تحقیق، گفت: بیمارانی که تحت دیالیز قرار می گیرند اغلب سیستم ایمنی سرکوب شده دارند و بسیاری از آنها نمی توانند ایزوله شوند زیرا باید هفته ای سه بار در یک مرکز دیالیز تحت دیالیز قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا مانع از ابتلا به عفونت شدید در بیماران دیالیزی می شود

واکسن کرونا مانع از ابتلا به عفونت شدید در بیماران دیالیزی می شود