مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 اسفند 1400 ساعت 05:572022-03-17پزشكي

ورزش برای درمان افسردگی بازماندگان کرونا موثر است


هیچ درمان پزشکی برای سندرم کووید طولانی مدت وجود ندارد، اما طبق یک مطالعه جدید، ورزش ممکن است چرخه معیوب التهاب را که ماه ها پس از بهبودی فرد منجر به دیابت و افسردگی شود، - بشکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از زی نیوز، دکتر کاندیدا ربلو ، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون، گفت: ما می دانیم که کووید طولانی مدت باعث افسردگی می شود و می دانیم که می تواند سطح گلوکز خون را تا حدی افزایش دهد که افراد مبتلا به کتواسیدوز دیابتی شوند، که یک وضعیت بالقوه تهدیدکننده جان است و در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 1 رایج است.

او افزود: ورزش می تواند از التهابی که منجر به افزایش گلوکز خون و ایجاد و پیشرفت دیابت و افسردگی بالینی می شود، محافظت کند.

مشخص نیست که چه تعداد از مردم از سندرم کووید طولانی رنج می برند، اما تخمین زده می شود که بین 15 تا 80 درصد در افراد مبتلا متغیر است.

سندرم کووید طولانی، مجموعه ای از علائم ناتوان کننده از جمله مه مغزی، درد عضلانی و خستگی است که می تواند ماه ها پس از بهبودی فرد از عفونت اولیه ادامه یابد.

به عنوان مثال، ممکن است فردی به دلیل کووید 19 خیلی بیمار نشود، اما شش ماه بعد، مدت ها پس از برطرف شدن سرفه یا تب، به دیابت مبتلا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش برای درمان افسردگی بازماندگان کرونا موثر است

ورزش برای درمان افسردگی بازماندگان کرونا موثر است