مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 12:372022-03-16سياسي

انتخاب دهیاران به عنوان بخشدار مستلزم اخذ کد شناسه استخدامی است


هیات عمومی دیوان عدالت اداری انتصاب دهیاران به عنوان بخشدار را بدون اخذ کد شناسه استخدامی بر مبنای مقررات قانون مدیریت خدمات کشوری مغایر قانون دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به دنبال شکایت و درخواست ابطال بند 4 مکاتبه شماره 131313 مورخ 1400/8/19 وزارت کشور مبنی بر انتصاب دهیاران بدون رعایت قوانین حاکم به عنوان بخشدار، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری وارد بحث و بررسی شد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با توجه به اینکه بر مبنای بند (م) ماده 76 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 با اصلاحات بعدی، یکی از وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی روستا انتخاب فردی ذیصلاح به سمت دهیار برای مدت 4 سال بر اساس آیین نامه مربوط و معرفی به بخشدار جهت صدور حکم است و انتصاب دهیاران به سمت بخشدار با توجه به عدم اختصاص کد شناسه استخدامی به دهیاران بر مبنای مقررات قانون مدیریت خدمات کشوری امکان پذیر نیست، بند 4 مکاتبه فوق الذکر را مغایر قانون و خارج از حدود اختیار دانست و ابطال کرد.

با شکایت از وزارت کشور و درخواست ابطال بند 4 مکاتبه شماره 131313 مورخ 19/‏08/‏1400‬ در خصوص اینکه امکان انتصاب دهیاران موفق را با اخذ مجوز و شناسه از ستاد وزارتخانه به عنوان بخشدار ممکن دانسته است، در صورتی که این امر بد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب دهیاران به عنوان بخشدار مستلزم اخذ کد شناسه استخدامی است

انتخاب دهیاران به عنوان بخشدار مستلزم اخذ کد شناسه استخدامی است