مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 10:222022-03-16اقتصادي

مذاکرات عربستان برای حذف دلار از فروش نفت به چین


طبق گزارش انحصاری وال استریت ژورنال، عربستان سعودی و چین در حال مذاکره برای قیمت گذاری بخشی از صادرات نفت عربستان سعودی به یوان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان، بر مبنای اهمیت این ارز در بازارهای انرژی و کالا بوده است اما نفوذ جهانی پترودلار ممکن است رو به پایان باشد.

پس از این که گزارش شد انگلیس از عربستان سعودی درخواست کرده است نفت بیشتری تولید کند، وال استریت ژورنال گزارش انحصاری منتشر و اعلام کرد عربستان سعودی سرگرم مذاکرات جدی با پکن برای قیمت گذاری فروش نفت خود به چین به یوان است.

چنین اقدامی علاوه بر این که نفوذ پترودلار در بازار جهانی نفت را تضعیف می کند و به منزله تغییر دیگری از سوی بزرگترین صادر کننده نفت جهان در قبال آسیاست اما همچنین اقدامی است که قلب سیستم مالی آمریکا را نشانه می گیرد که از جایگاه ذخیره ارزی دلار استفاده کرده و هر میزان دلاری که مورد نیاز بوده است برای تامین هزینه دولت در یک دهه گذشته چاپ کرده است.

مذاکرات با چین درباره قراردادهای نفتی قیمت گذاری شده یوان به مدت شش سال گذشته در جریان بوده اما امسال که سعودی ها نسبت به تعهدات امنیتی چند دهه ای آمریکا برای دفاع از این کشور به میزان فزاینده ای ناراضی شده اند، جدیت پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات عربستان برای حذف دلار از فروش نفت به چین

مذاکرات عربستان برای حذف دلار از فروش نفت به چین