مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 05:022022-03-16حوادث

آیا تصادف منجر به فوت در حکم قتل غیر عمد است؟


تصادفات رانندگی در اغلب موارد بسیار دردناک بوده و بسته به شدت حادثه، ممکن است منجر به صدمه یا فوت راننده یا شخص ثالث شوند.

در مواردی که تصادف منجر به صدمه بدنی میشود و هم چنین در مواردی که منجر به فوت می شود، - قانونگذار مقرراتی را وضع نموده است که راننده وسیله نقلیه و زیان دیده حادثه مکلف به رعایت آن سلسله مراتب می باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک قانونگذار در ماده 16 قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث چنین مقرر نموده است: “در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه گر وسیله نقلیه مسبب حادثه و یا صندوق تأمین خسارتهای بدنی حسب مورد موظفند پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه و در صورت لزوم گزارش سایر مقامات انتظامی و پزشکی قانونی بلافاصله حداقل پنجاه درصد (50 ٪) از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان دیده پرداخت نموده و باقی مانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه بپردازند.

تبصره- در حوادث رانندگی منجر به فوت، شرکت های بیمه می توانند در صورت توافق با راننده مسبب حادثه و ورثه متوفی، بدون نیاز به رای مراجع قضایی، دیه و دیگر خسارت های بدنی وارده را پرداخت نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تصادف منجر به فوت در حکم قتل غیر عمد است؟

آیا تصادف منجر به فوت در حکم قتل غیر عمد است؟