مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 21:572022-03-15سياسي

سنندج میزبان مهمانانی از 12 کشور خارجی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از رویداد جشن جهانی نوروز در سنندج خبر داد و گفت: مراسم بزرگ جشن جهانی نوروز با حضور نمایندگان 6 کشور و مهمانانی از 13 کشور برگزار می شود.

- یعقوب گویلیان امروز (24اسفند) در نشستی با خبرنگاران استان اظهار کرد: یکی از برنامەهای این ادارە برگزاری مراسمات نوروزی در نوروزگاەهای استان است.

گویلیان بیان کرد: ثبت جهانی اورامان رویدادی بی نظیر در سال جاری بود کە جدا از کردستان، کرمانشاە نیز از مزیت های آن بهرەمند می شود.

وی عنوان کرد: بە منظور حفظ و حراست از بناهای تاریخی، در سال جاری 5 بنای تاریخی در قالب مادە 27 بە بخش خصوصی واگذار شدە است.

گویلیان با تاکید بر اینکە بناهای تاریخی باید کاربری فرهنگی داشتە باشند گفت: در سال جاری تعداد موزەهای استان از دو موزە بە چهار موزە افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: یکی از خبرهای مسرت بخش، اخذ مجوز موزە مسجد برای مسجد دارالاحسان سنندج است کە تاریخچە و نقش آن در تعلیم و تربیت بە نمایش گذاشتە می شود.

گویلیان اضافە کرد: کردستان دارای ظرفیت های گردشگری بسیار خوبی است و طی چند ماە گذشتە یک فم تور گردشگری از اقلیم کردستان عراق وارد کردستان شدە است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج میزبان مهمانانی از 12 کشور خارجی

سنندج میزبان مهمانانی از 12 کشور خارجی