مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 18:222022-03-15اقتصادي

لزوم تشکیل شرکت بیمه اتکایی غیردولتی


شرکت های بیمه اتکایی موجود می توانند با سرمایه 300 میلیون دلاری صندوق تحریم یک شرکت بیمه اتکایی قوی و غیردولتی تشکیل دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی چند روز پیش در مراسم معارفه رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بود لازم است دولت سهم خود از بیمه اتکایی را کاهش دهد و بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

در این زمینه امروز مصطفی کیایی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شرکت های موجود بیمه اتکایی فعلا با سرمایه پایین کار می کنند اما لازم است این شرکت ها با یکدیگر همکاری کرده و با سرمایه 300 میلیون دلاری صندوق تحریم اقدام به تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی کنند که حداقل سهم بخش خصوصی از آن 51 درصد و سهم دولت 49 درصد باشد.

وی افزود: صندوق تحریم مربوط به 14 سال قبل است که سرمایه آن در ابتدا 300 میلیون دلار بود و الان بیش از این رقم شده و در حال حاضر نیاز دارد یک شرکت قوی اتکایی غیردولتی تشکیل شود تا بتواند با شرکت های مشابه کشورهای دیگر رقابت کند.

به گفته کیایی، هیچ شرکت دولتی اتکایی از جمله شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی از محل سرمایه گذاری های انجام شده سودی نصیب دولت نمی کنند در حالی که باید شرکت های اتکایی از محل سرمایه گذاری سودآوری داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تشکیل شرکت بیمه اتکایی غیردولتی

لزوم تشکیل شرکت بیمه اتکایی غیردولتی