مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 16:322022-03-15دانش

ابتکار محققان ایرانی برای بازیافت گاز کربن دی اکسید


با توجه به ضررهای مخرب دی اکسیدکربن، پژوهشگران موفق به بازیافت این گاز از فرآیند احتراق های صنعتی شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفکیک دی اکسیدکربن از جریان های حاصل از سوختن، فناوری نوینی است که سبب می شود تا با پایش این گاز از دودهای فسیلی، آسیب کمتری به محیط زیست و جریانات هوایی وارد شود.

اهمیت این طرح زمانی بیشتر می شود که بدانیم سوخت های فسیلی، خوراک اصلی تامین انرژی پالایشگاه ها، کارخانه ها و دیگر مراکز صنعتی هستند.

از احتراق این سوخت ها، مقایر قابل توجهی گاز دی اکسیدکربن آزاد می شود که خطرات زیست محیطی بسیاری را برای انسان ها، طبیعت و حیوانات به وجود می آورد.

برای نخستین بار در کشور طرح جداسازی دی اکسیدکربن از جریانات گازی که برای نخستین بار در کشور توسط پژوهشگران شرکت گازکربنیک صنایع غذایی بن چهارمحال به مرحله اجرایی رسیده، سبب می شود تا علاوه بر کاهش اثرات زیست محیطی مرگ بار، تولید ثروت نیز برای کشور صورت گرفته و این فناوری، از اهمیت بالایی در زمینه صادراتی برخوردار شود.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با اجرایی شدن این فناوری، انتشار گازهای گلخانه ای که یکی از دغدغه های بزرگ بسیاری از کشورهای جهان است، در راستای تعهدات بین المللی کاهش می یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار محققان ایرانی برای بازیافت گاز کربن دی اکسید

ابتکار محققان ایرانی برای بازیافت گاز کربن دی اکسید