مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 15:072022-03-15اقتصادي

زمینه اجرای ایده های فناورانه حوزه لیزرهای فیبری فراهم می شود


ستاد توسعه فناوری فوتونیک و لیزر معاونت علمی اعلام کرد که زمینه های اجرایی شدن طرح ها و ایده های فناورانه حوزه لیزرهای فیبری در کشور را فراهم می کند.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارکردهای گسترده لیزر فیبری در صنایع مختلف، فعالان این حوزه را به سمت تولید این نوع لیزرها سوق داده است.

کاربردهای لیزرهای فیبری به دو دسته کاربردهای حال حاضر و کاربردهای بالقوه تقسیم می شود.

کاربردهای گوناگون لیزرهای فیبری، بر اساس نیاز از سوی مشتری وجود دارد اما مشتری، آشنایی کامل برای حل این موضوع ندارد؛ نیازهایی مانند فناوری تمیزکاری لیزر، سوراخ کاری لیزری و جوش به طراحی و تولید این تجهیزات کمک می کند.

نقش شرکت تولیدکننده لیزر و سیستم های لیزری در اینجا مشخص می شود، به گونه ای که با هدایت درست مشتری، طراحی و بهینه سازی لیزر، امکان برآورده سازی نیاز مشتری به طور کامل میسر می شود.

کاربردهای لیزر فیبری در حوزه پزشکی و فناوری، هنوز در داخل کشور به کار گرفته نشده است زیرا عمده نیازها در حوزه صنعتی برش لیزری است.

به گفته محمدجواد حکمت مؤسس یکی از شرکت های فعال در این حوزه، با اشاره به نیازهای روزمره صنایع به خصوص برش و جوش لیزری گفت، این نیاز به صورت فرآیندی رو به افزایش است، به گونه ای که برای برآوردسازی نیاز کشور، همکاری چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه اجرای ایده های فناورانه حوزه لیزرهای فیبری فراهم می شود

زمینه اجرای ایده های فناورانه حوزه لیزرهای فیبری فراهم می شود