مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 11:472022-03-15اجتماعي

با تاکید استاندار/ قلعه اربابی ینکی کند بوکان به اقامتگاه سنتی تبدیل می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر تبدیل قلعه اربابی ینکی کند بوکان به اقامتگاه سنتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار داشت: استاندار در بازدیدی که از روستای تاریخی و فرهنگی ینکی کند بوکان داشت بر لزوم حفاظت و احیای قلعه اربابی این روستا تاکید کرد و در این راستا اقدامات لازم برای حفاظت از این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

جباری افزود: مرمت اضطراری در این بنا در تابستان سال جاری انجام شده و طی آن برچینی تیرهای چوبی فرسوده، پوشش حصیری و لته کوبی های فرسوده سقف ایوان شرقی، برچینی ستون های نگه دارنده سقف و برچینی دیوارهای الحاقی در نمای ساختمان انجام شده است.

وی گفت: مالکیت قلعه اربابی ینکی کند بوکان بر عهده بخش خصوصی است و این بنای تاریخی که مربوط به عصر قاجاریه بوده به شماره 32719 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، آذربایجان غربی دارای بیش از یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تاکید استاندار/ قلعه اربابی ینکی کند بوکان به اقامتگاه سنتی تبدیل می شود

با تاکید استاندار/ قلعه اربابی ینکی کند بوکان به اقامتگاه سنتی تبدیل می شود