مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 10:122022-03-15سياسي

چهارشنبه سوری نماد زندگی سالم در کنار یکدیگر است


چهارشنبه سوری در ایران باستان با آنچه امروز می بینیم تناقض دارد و نباید این نماد سلامت و نظم در جامعه را به عامل خطر تبدیل کرد.

- ایسنا/ایلام چهارشنبه سوری در ایران باستان با آنچه امروز می بینیم تناقض دارد و نباید این نماد سلامت و نظم در جامعه را به عامل خطر تبدیل کرد.

حبیب الله محمودیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عناصر هوا، آب ، خاک و آتش همواره در نزد ما ایرانیان از دوران باستان مقدس بوده اند، اظهار کرد: چهارشنبه سوری به عنوان یکی از جشن های قبل از عید نوروز نماد حاکمیت قانون و نظم در جامعه بوده است به این مفهوم که هر جا آتش و روشنایی باشد در آن جامعه نظم حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در چهارشنبه آخر سال می بینیم با فلسفه ی چهارشنبه سوری تناقض دارد، گفت: آتش نشانه ی وجود زندگی است و نباید به بازی با جان مردم تعبیر شود.

این باستان شناس با تاکید بر بازشناسی اعیاد و مناسبت های باستانی، گفت: محور تمام این مناسبت ها وحدت و آرزوی سلامتی و سعادت برای همدیگر است و نباید با تحریف آن به همنوعان ضرر جانی و مالی برسانیم.

نصرت الله لطفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام درباره ی تمهیدات اندیشیده شده برای چهارشنبه سوری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین قشر آسیب پذیر شب چهارشنبه سوری نوجوانان و کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارشنبه سوری نماد زندگی سالم در کنار یکدیگر است

چهارشنبه سوری نماد زندگی سالم در کنار یکدیگر است