مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 09:522022-03-15اجتماعي

چند گونه جانوری در ایران در خطر انقراض هستند؟+ اینفوگرافیک


طی نیم قرن اخیر بخش قابل توجهی از گونه های برجسته حیات وحش کشور یا منقرض شده اند و یا در معرض خطر شدید انقراض قرار گرفته اند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، طی نیم قرن اخیر بخش قابل توجهی از گونه های برجسته حیات وحش کشور یا منقرض شده اند و یا در معرض خطر شدید انقراض قرار گرفته اند.

آمار اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست نشان می دهد طی نیم قرن اخیر 70درصد گونه های برجسته حیات وحش را از دست داده ایم و بسیاری از گونه ها ازجمله یوزپلنگ آسیایی نیز در لبه پرتگاه انقراض قرار دارند.

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره به همشهری می گوید: برای نجات محیط زیست باید به سراغ اقدامات مشارکتی برویم و به دنبال راهکارهایی باشیم که شهروندان را به طور مستقیم در روند حفاظت از محیط زیست شهری دخیل کند.

اما زمانی که مردم مطالبه گر و نسبت به تخریب محیط زیست و زیست جانوری حساسیت داشته باشند، سرمایه های زیستی کشور حفظ خواهد شد.

اگرچه تاکنون اقدام همه جانبه ای برای ثبت همه جانوران ایران صورت نگرفته اما آمار کلی نشان می دهد 2000گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهیان آب های داخلی و حدود 1200گونه ماهی در آب های دریایی در اکوسیستم های خشکی و آب های داخلی کشور شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند گونه جانوری در ایران در خطر انقراض هستند؟+ اینفوگرافیک

چند گونه جانوری در ایران در خطر انقراض هستند؟+ اینفوگرافیک