مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 08:122022-03-15اقتصادي

واکاوی دلایل گرانی و کمبود روغن در بازار با وجود واردات بیش از نیاز کشور


واردات روغن بیش از نیاز کشور انجام شده است با این حال این روزها عده ای سودجو کمبود تصنعی در بازار ایجاد کرده اند و عده ای دیگر هم با همین نیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روغن خوراکی در بازار تا حدودی کم شده و قیمت ها نیز چند نرخه است برخی روغن را به قیمت مصوب و بسیاری بالاتر از نرخ تعیین شده می فروشند، این در حالی است که مسئولان می گویند تولید و واردات روغن بیش از نیاز کشور بوده و هیچ مجوزی هم برای افزایش قیمت صادر نشده است و این جای سوال است که دلیل کمبود در برخی از استان ها و افزایش قیمت چیست؟  قیمت روغن در برخی از شهرستان های کشور با افزایش غیرمجاز روبه رو بوده است.

در همین راستا گفته می شود در شهرستان های عسلویه و دیر در استان بوشهر، مشکلات گران فروشی و کمبود این کالای اساسی گزارش شده است.

طبق گزارش رسیده در شهر بردستان، مغازه دارانی از شهر کنگان هر بطری روغن خوراکی را مجبورند 5 هزار تومان بیشتر از قیمت بازار خریداری کنند.

به همین دلیل نگرانی از احتمال تکرار وضعیت نابسامان بازار روغن خوراکی همچون سال گذشته در روزهای آتی وجود دارد و کمبود، عرضه قطره چکانی و عدم سفارش گیری توسط شرکت های تولید کننده روغن خوراکی باعث ایجاد نگرانی هایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی دلایل گرانی و کمبود روغن در بازار با وجود واردات بیش از نیاز کشور

واکاوی دلایل گرانی و کمبود روغن در بازار با وجود واردات بیش از نیاز کشور