مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 03:322022-03-15بين الملل

جزییات گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین


در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و «دمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، دو طرف در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک های بشر دوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه ایران در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبیین موضع جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی دیپلماتیک، نشست اخیر وزرای خارجه اوکراین و روسیه را در ترکیه مهم خواند و بر اهمیت تداوم و تقویت مسیر سیاسی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می کند.

ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و … هستیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به ارسال کمک های انسان دوستانه از سوی ایران برای کمک به پناهجویان اوکراینی در مرز لهستان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با وزیر خارجه لهستان در حال هماهنگی برای استقرار تیم پزشکی هلال احمر در مرز مشترک اوکراین و لهستان بمنظور کمک به پناه جویان است.

امیرعبدالهیان همچنین خواستار کمک دولت اوکراین به یک خانواده چهار نفره ایرانی گرفتار در مناطق درگیری برای خروج از این منطقه ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین

جزییات گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین