مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 00:172022-03-14ورزشي

نخستین آزمون محیط زیستی دولت سیزدهم/ لغو یا اجرای پروژه گردشگری در جزیره آشوراده؟


با وجود مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری درباره لغو اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده به دلیل قرارگیری در محدوده حساس محیط زیستی؛ اما در سفر اخیر هیات دولت به استان گلستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس،  در جریان سفر هفته گذشته هیات دولت تصمیماتی برای اجرای طرح گردشگری در منطقه 22 هکتاری جزیره آشوراده صورت گرفت.

درحالیکه اجرای این طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر در دهه های اخیر محل مناقشه مسئولان استانی گلستان و فعالان محیط زیست بوده است.

 جزیره آشوراده در دسته مناطق چهارگانه حفاظتی محیط زیست و محدوده حیات وحش میانکاله قرار دارد و براساس مصوبه سال 94 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ایجاد منطقه نمونه گردشگری در مناطق چهار گانه ممنوع است و مجوزهایی که در این مناطق تا قبل از سال 94 هم صادر شده است باید به سرعت لغو امتیاز شود.

  یکی از این مصوبات مربوط به اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده بوده است که در سال 93 به تصویب هیات دولت رسیده بود.

هرگونه بارگذاری متمرکز در جزیره آشوراده براساس مصوبه سال 1400 شورای عالی شهرسازی و معماری ممنوع است و مکان افتتاح  فضای اقامتی، خدماتی، پذیرایی، ورزشی و فرهنگی در این منطقه وجود ندارد محمد داسمه وکیل ستاد ملی نجات آشوراده و فعال حقوقی در حوزه محیط زیست در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین آزمون محیط زیستی دولت سیزدهم/ لغو یا اجرای پروژه گردشگری در جزیره آشوراده؟

نخستین آزمون محیط زیستی دولت سیزدهم/ لغو یا اجرای پروژه گردشگری در جزیره آشوراده؟