مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 16:572022-03-14سياسي

پیگیری 13 پرونده استرداد اموال تاریخی/برگشت 3 هزار شی در 15 سال


سرپرست اداره کل موزه های کشور با بیان اینکه 13 پرونده استرداد اموال تاریخی در دست پیگیری است گفت: از سال 1384 تا کنون 3 هزار شی مسروقه که از کشور خارج شده بودند به ایران بازگردانده شدند.

- ، آیین افتتاحیه بازگشایی نمایشگاه آجرهای لعابدار مانایی استردادی از سوییس که شامل 51 قطعه است، امروز دوشنبه 23 اسفندماه با حضور کیم زیتسلر کاردار سفارت سوییس در تهران، احمد رحمانی رییس شورای شهر بوکان و نمایندگان مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در موزه ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم ادیب زاده سرپرست اداره کل موزه ها، موضوع استرداد را جزو مهم ترین موارد مورد پیگیری اداره کل موزه ها عنوان کرد و گفت: اکنون 13 پرونده استرداد در دست پیگیری است که شامل حدود صد قطعه مشخص از کشورهای آمریکا، مجارستان فرانسه، انگلستان و نروژ هستند.

سرپرست اداره کل موزه ها تصریح کرد: کارهای حقوقی این پرونده ها انجام شده است و به زودی در سال 1401 اقدامات انتقال انجام می شود.

همچنین دانشگاه شیکاگو کتیبه هایی از تخت جمشید را آماده تحویل دارد.

بازگرداندن 3 هزار شیء به کشور طی 15 سال ادیب زاده ادامه داد: از سال 1384 تا کنون 3 هزار شیء مسروقه که از کشور خارج شده بودند به کشور بازگردانده شدند و در معرض عموم قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری 13 پرونده استرداد اموال تاریخی/برگشت 3 هزار شی در 15 سال

پیگیری 13 پرونده استرداد اموال تاریخی/برگشت 3 هزار شی در 15 سال