مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 13:322022-03-14سياسي

نشست «روش شناسی قرآن پژوهان در غرب» برگزار شد


نشست «روش شناسی قرآن پژوهان در غرب» صبح امروز 23 اسفندماه با سخنرانی احمد پاکتچی، سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو به همت دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد.

- نشست روش شناسی قرآن پژوهان در غرب صبح امروز 23 اسفندماه با سخنرانی احمد پاکتچی، سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو به همت دانشگاه اهل بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)،گزیده ای از سخنان دکتر پاکتچی در این نشست به شرح زیر است: بنا است بحثی در ارتباط با روش شناسی مستشرقان و پژوهشگران غرب در حوزه مطالعات قرآنی و قرآن پژوهی داشته باشم.

با اینکه اصراری نیست قرآن پژوهان غیرمسلمان باشند ولی من مسلمانان را از برنامه کاری خودم بیرون گذاشتم و سعی کردم روی چهره هایی متمرکز شوم که به معنای دقیق کلمه غربی هستند.

نکته بعدی اینکه در حوزه قرآن پژوهی روی جریان ها و اندیشه هایی متمرکز شدم که مستقیما به متن قرآن مربوط می شوند.

بنابراین مطالعات غربی در حوزه ترجمه و تفسیر قرآن را از برنامه خودم خارج کردم و همینطور مطالعاتی که درباره زندگی پیامبر اسلام و وقایع صدر اسلام نوشته شده است.

با اینکه وقتی می گویم غرب، طیف گسترده ای را در بر می گیرد ولی در فضای تفکر غربی چند جریان بسیار شاخص داریم که من تلاش کردم این چند جریان را پررنگ تر ببینم و نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «روش شناسی قرآن پژوهان در غرب» برگزار شد

نشست «روش شناسی قرآن پژوهان در غرب» برگزار شد