مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 12:422022-03-14بين الملل

مسکو: از انتقال سازمان ملل به کشور بی طرف حمایت می کنیم


یک دیپلمات ارشد روس گفت، تثبیت توافق احتمالی میان روسیه و اوکراین در شورای امنیت، تضمینی برای اجرای آن نخواهد بود و مسکو از انتقال سازمان ملل به کشور بی طرف حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، پیوتر ایلایچف رییس اداره امور سازمان های بین المللی وزارت امور خارجه روسیه گفت، کشورش از تغییر در سازمان ملل استقبال می کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، این دیپلمات روس در آستانه برگزاری چهارمین دور مذاکرات اوکراین و روسیه گفت: در حال حاضر و در شرایطی که طرفین هنوز به توافقی مشخص نرسیده اند، صحبت از قطعنامه شورای امنیتی که بتواند به صورت رسمی آن ها را ثبت کنند، اقدامی ناپخته است.

گرچه در نظر گرفتن چنین تحولی، بی ارزش نخواهد بود .

ایلایچف درباره یکی از علل درگیری ها در اوکراین متذکر شد، توافقات مینسک که آتش بس میان نیروهای دولتی و نواحی خودمختار شرق اوکراین را شامل می شد، به وسیله قطعنامه 2202 شورای امنیت مورد تثبیت قرار گرفت اما طرف اوکراینی به آن عمل نکرد.

او در این باره گفت: با وجود دورهای بی شماری از مذاکرات و دعوت اوکراین به اجرای بسته اقدامات مندرج در توافقات مینسک، اوکراینی ها در واقع سال ها تعهدات خود ذیل این توافقات را نقض کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: از انتقال سازمان ملل به کشور بی طرف حمایت می کنیم

مسکو: از انتقال سازمان ملل به کشور بی طرف حمایت می کنیم