مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-14سياسي

سیاره زهره در انتظار 3 ماموریت بزرگ در یک دهه آتی


سیاره زهره به یک مورد جذاب برای مطالعه تبدیل شده است و به همین دلیل، دانشمندان در حال برنامه ریزی ماموریت های مختلف برای شناخت هرچه بیشتر این سیاره هستند.

- سیاره زهره به یک مورد جذاب برای مطالعه تبدیل شده است و به همین دلیل، دانشمندان در حال برنامه ریزی ماموریت های مختلف برای شناخت هرچه بیشتر این سیاره هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، سیاره زهره را خواهر شیطانی زمین می نامند و بسیاری از محققان پیشنهاد کرده اند که این سیاره آتشین را به خانه جدید خود تبدیل کنیم، اما هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که درباره آن نمی دانیم و این به این دلیل است که در حال حاضر تنها یک فضاپیمای اختصاصی در حال مطالعه زهره است و آخرین ماموریت بازدیدکننده رباتیک ناسا به این سیاره به نام مأموریت ماژلان در سال 1994 به پایان رسیده است.

اما این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد، زیرا ناسا و آژانس فضایی اروپا(ESA) اکنون مأموریت های جدیدی را برای مطالعه این سیاره اعلام کرده اند.

این برنامه ها ابتدا در ژوئن 2021 اعلام شد، اما متخصصان به تازگی شروع به توضیح آنها در کنفرانس علوم قمری و سیاره ای(LPSC) امسال کرده اند و چارچوب زمانی انجام این ماموریت ها را دهه زهره نامیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاره زهره در انتظار 3 ماموریت بزرگ در یک دهه آتی

سیاره زهره در انتظار 3 ماموریت بزرگ در یک دهه آتی