مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 10:522022-03-14اقتصادي

رویکرد جدید مبارزه با زمین خواری با حمایت از سوت زنی مردمی


نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال با بیان اینکه این شورا نقش مهمی در سیستمی کردن مسئله ثبت اراضی کشور و اسناد و املاک دارد و روی همین زمینه متمرکز شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کشور ما به واسطه ضعف قوانین و افزایش قیمت موجود در حوزه زمین، سال هاست که با پدیده زمین خواری دست و پنجه نرم می کند.

سازوکار زمین خواری شامل مراحل تصرف ملک، دیوارکشی، تفکیک و فروش با قولنامه و اسناد عادی می شود بین 300 تا 1000 درصد سود را برای سوداگر بازار به ارمغان خواهد آورد.

سود فراوان ناشی از پدیده زمین خواری در حالی به جیب سوداگر می رود که کار زمین خوار بدون هیچ ریسک قانونی انجام می شود و معضلی به نام اعتبار اسناد عادی نیز از ریسک های مسیر فروش زمین تفکیک شده خواهد کاست.

با توجه به گزارشات موجود یکی از پر رونق ترین مبادی فساد در کشور مسئله زمین خواری است که متاسفانه در سال های اخیر ضربات جبران ناپذیری را به شبکه اقتصادی کشور وارد کرده و بخش جامعی از منابع را به قهقرا برده است.

در دولت گذشته زمین خواری با اخراج یکی از متولیان مسئله مبارزه با فساد در وزارت راه و شهرسازی بیشتر از گذشته دنبال شد اما پس از روی کار آمدن دولت مردمی، اخیر وزیر راه و شهرسازی در قالب حکمی بار دیگر، مسئله شورای حفظ حقوق ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد جدید مبارزه با زمین خواری با حمایت از سوت زنی مردمی

رویکرد جدید مبارزه با زمین خواری با حمایت از سوت زنی مردمی