مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-14سياسي

هم نوازی 300 دف نواز کردستانی در تهران برای استقبال از نوروز


رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: 300 دف نواز کردستانی امروز با اجرای هم نوازی در ورودی کتابخانه ملی ایران به استقبال نوروز می روند.

- امین مرادی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: نیمه شعبان در بین مردم کرد به نام شب برات مشهور است و هر ساله در این ایام برنامه های مختلفی در مساجد، تکایا و منازل مردم با محوریت ساز دف و نوای دلنشین مولودی خوانان در قالب ابیاتی عارفانه برگزار می شود.

وی گفت: امسال مصادف این روز مبارک و همچنین فرارسیدن عید نوروز فرصتی شد تا در یک همکاری بین دستگاهی در استان  و کمیسیون ملی یونسکو ایران ویژه برنامه اجرای همنوازی دف نوازان کردستانی در قالب یک گروه 300 نفره با مداحی اساتید  سید بهاءالدین حسینی و سید علاءالدین یاسینی در تهران برنامه ریزی شود.

مرادی گفت: این برنامه با حمایت استانداری کردستان و کمیته ملی یونسکو ایران، همراهی شهرداری سنندج، حوزه هنری، صداوسیمای مرکز کردستان و دیگر دستگاه های اجرایی امروز از ساعت 14 الی 17 و 30 در ورودی کتابخانه ملی واقع در بزرگراه حقانی در تهران برگزار می شود.

رییس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به همنوازی 1000 دف نواز سنندجی در سال 1396 و انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم نوازی 300 دف نواز کردستانی در تهران برای استقبال از نوروز

هم نوازی 300 دف نواز کردستانی در تهران برای استقبال از نوروز